Psikolojik Danı?Ÿmanlık

Psikolojik Danı?Ÿmanlık ünitesinde psikologlarımız part time hizmet vermekte ve randevulu çalı?Ÿmaktadırlar.

Kekemelik
Okul ortamında, ö?Ÿretmenlerin kekemelik türünde konu?Ÿma bozuklu?Ÿu gösteren çocuklara yakla?Ÿımlarında özen gösterecekleri noktalar a?Ÿa?Ÿıda özetlenmi?Ÿtir.

  1. ?‡ocu?Ÿu kekeme olarak damgalamayınız. Siz damgalarsanız o da kendini kekeme olarak görmeye ba?Ÿlar.
  2. ?‡ocu?Ÿun konu?Ÿması üzerine a?Ÿırı titizlik göstermeyiniz. Onu sakin dinleyiniz. ?‡ocuk konu?Ÿmak istedi?Ÿinde acele ve tela?Ÿa kapılmadan söyleyebilece?Ÿi kadar zaman ve fırsat veriniz.
  3. ?‡ocu?Ÿu konu?Ÿmada acele ettirmeyiniz. Sizin ve di?Ÿer arkada?Ÿlarının iyi ve sabırlı dinleyiciler oldu?Ÿunu çocuk hissedebilmelidir.
  4. Hiçbir zaman çocu?Ÿa ? DUR ACELE ETME?, ? YENİDEN BA?žLA?, ? ?–NCE DERİN BİR SOLUK AL? gibi uyarılarda bulunmayınız. Bütün bunlar onun dikkatini konu?Ÿması üzerinde toplamasına neden olur. Bu da kaygıyı arttırır.
  5. ?‡ocuk konu?Ÿurken onun dudaklarına ya da gözüne gözüne bakmayınız.
  6. Sınıfta rahat bire ortam yaratımız. Sınıfta hızlı konu?Ÿmaktan,set komutlar vermekten sakınınız.
  7. Sık disiplinden uzak durunuz. ?‡ocukla içten ve candan ilgilenin. Sınıf içinde çocu?Ÿun güven ve mutluluk duymasını sa?Ÿlayınız.
  8. Sınıfta ?Ÿiir okuma ve sözlü çalı?Ÿmalar yapıldı?Ÿında ba?Ÿarılarını görüp takdir ediniz.
  9. Sınıfta koro çalı?Ÿmaları, toplu mar?Ÿlar ve di?Ÿer müzik ve ritim etkinliklerini arttırınız.
  10. Onun ba?Ÿarılı oldu?Ÿu, iyi yaptı?Ÿı i?Ÿlerle kendisini sınıfa benimsetmesi için olanaklar hazırlayınız. Benlik kavramını arttırmak, öz güvenini peki?Ÿtirmek için e?Ÿitsel kolla etkin görevler almasını sa?Ÿlayınız.
  11. Aileyi iyi tanıyıp onlarla i?Ÿbirli?Ÿi yapınız. Sizin okulda yapmaya çalı?Ÿtı?Ÿınızı onlar evde yıkmasınlar. Gerekli önlemleri birlikte alınız. Evde eksik kalan yanları siz tamamlamaya çalı?Ÿınız.
  12. Kekemeli?Ÿin düzeyi dinleyiciye, ortama ve konuya göre de?Ÿi?Ÿebilmektedir. ?‡ocu?Ÿun en az kekeledi?Ÿi ya da akıcı konu?Ÿabildi?Ÿi durum ve ko?Ÿulları saptayınız. Bu gibi durumlarda sözel ileti?Ÿim olanaklarını arttırınız. ?–zendirici önlemler alınız.
  13. ?‡ocuk konu?Ÿurken belirli bir tutulma gösterirse çocu?Ÿun dikkatini bir ba?Ÿka tarafa çekiniz. Böylece çocuk ritim aksamasının bilincine varmadan bir di?Ÿer etkinlik içine girmi?Ÿ olur. Sınıfta psikolojik gerilimin arttı?Ÿı durumlarda tansiyonu dü?Ÿürecek konu ve ö?Ÿrenim etkinliklerine geçiniz.
  14. ?‡ocuk konu?Ÿurken bir sözcük ya da seste takılırsa onu tamamlamak için yardım etmeyiniz. Kendisi tamamlasın. Sözün sonunu getirmesi için ho?Ÿgörülü bir ortamda iyi bir dinleyici olunuz.
  15. ?‡ocu?Ÿun bedensel ve ruhsal sa?Ÿlı?Ÿının yerinde olmasına özen gösteriniz.
  16. Alaycı ve acı ?Ÿakaların kullanılmaması için duyarlı olunuz.
  17. Hızlı okuma yanlı?Ÿlar vb. gibi ilkö?Ÿretim programında da yer almayan uygulamaların çocukta kaygı düzeyini arttıraca?Ÿını dikkate alınız.
  18. ?‡ocuktan ya?Ÿının üstünde usluluk ve düzen beklentisi içine girmeyiniz. Sık sık ele?Ÿtiri yapmayınız. ?‡ünkü böyle bir ortamda çocuk neyi söyleyip neyi söylememesi gerekti?Ÿini iyi tartmak zorundadır. A?Ÿzından çıkacak yanlı?Ÿ bir söz balına i?Ÿ açabilir. Bu çıkmaza dü?Ÿen çocuk do?Ÿaldır ki çeli?Ÿkili e?Ÿilimler ortasında kalıp duraksayacaktır. Kekemelik de çocuktaki bu duraksamanın ve iç çatı?Ÿmasının dile yansımasıdır.
  19. Korkular teti?Ÿi çekici etkenler olarak konu?Ÿma bozuklu?Ÿunu arttırabilir ya da yatkın bir çocukta kekemeli?Ÿi ilk kez ba?Ÿlatabilir. Kekemeli?Ÿe yatkınlı?Ÿı olmayan bir çocuk bunun yerine bir ba?Ÿka ruhsal belirti de geli?Ÿtirebilir.



 


 
 
 
 


Adres: Kıbrıs ?žehitleri Cd. No:175 (Bursaray Osmangazi İstasyonu Yanı) Bursa / Türkiye
Telefon: (0224) 272 22 22   ?‡a?Ÿrı Merkezi: 444 44 64   Faks: (0224) 272 22 26
(C) 2008

 
Bahar Hastanesi Accept Decline Close